//במה שונה עיצוב משרדים לבין עיצוב בית פרטי

במה שונה עיצוב משרדים לבין עיצוב בית פרטי


מהם המאפיינים אליהם חשוב להתייחס בעת עיצוב משרדים? מהם המאפיינים אליהם חשוב להתייחס בעת עיצוב הבית ומהם ההבדלים העיקריים בין השניים? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

עיצוב פנים הוא למעשה הגדרה כוללת לכל פעולות העיצוב הנדרשות לצרכי עיצוב חללי פנים של מבנים, בתים, חנויות, משרדים, מפעלים וכדומה.
על אף ההגדרה הבסיסית הרחבה ביותר, הליך עיצוב פנים של כל מבנה ומבנה שונה באופיו ומהותו זה מזה, כאשר ההבדלים המהותיים ביותר בעולם עיצוב הפנים באים לידי ביטוי.
בכל אותם מקרים בהם מדובר בהליכי עיצוב פנים לסוגי מבנים שונים כגון: הליך עיצוב פנים למשרדים וחללי עבודה והליכי עיצוב פנים של בתים פרטיים.

השוני בתהליכי העבודה

השוני בהליכי עבודה אלו באים לידי ביטוי במספר מאפיינים עליהם נדבר בהמשך אך לפני שנכיר את ההיבטים המשותפים להליכי עיצוב פנים משרדים ולהליכי עיצוב פנים לבתים פרטיים.
בגדול, כל הליך תכנון ועבודה של עיצוב פנים מחייב התייחסות נקודתית למספר פרמטרים מקדימים המשותפים לכל הליכי העבודה האפשריים בעולם עיצוב הפנים.
לרבות, התייחסות לגודל החלל אותו נדרש לעצב, התייחסות נקודתית לצרכי המחייה/העבודה/הפעילות באותו חלל, התייחסות נקודתית לסגנון העיצובי המועדף על בעלי המבנה או החלל, התייחסות נקודתית לתשתיות השונות המצויות בשטח המבנה וסביבתו ופרמטרים נוספים.
יחד עם זאת, קיימים מספר הבדלים עיקריים בין הליך עיצוב פנים משרדים לבין הליך עיצוב בית פרטי.
הבדלים אלו קשורים בראש ובראשונה למהות העיצובית הנדרשת, כאשר עיצוב משרדים שונה באופיו, מהותו ועצם מטרתו מהליך עיצוב בית פרטי.

כאשר מעצבים חלל פנים של משרד כזה או אחר יש להתייחס מעבר לפרמטרים המקדימים גם לאופי העבודה היומיומי המאפיין את סביבת העבודה.
כפועל יוצא מכך, עיצוב משרדים הייטק שונה באופיו מעיצוב משרדים של רואי חשבון או עורכי דין וכדומה.
באותה נשימה, גם הליכי עיצוב של בתים פרטיים שונים באופיים זה מזה וזאת לנכוח העובדה שבכל בית פרטי עתידה להתגורר משפחה בעלת צרכי מחייה יומיומיים הייחודים רק לה.
משפחות מסוימות יהיו מעוניינות בעיצוב חלל צפייה מרכזי בטלוויזיה בעוד משפחות אחרות יעדיפו להקצות שטח ייעודי לחדר טלוויזיה, משפחות מסוימות יהיו מעוניינות לאבזר את סביבת מגוריהם באמצעי טכנולוגיה מתקדמים במסגרת מה שמכונה כיום "הבית החכם" בעוד משפחות אחרות יעדיפו עיצוב פנים בסגנון כפרי ורומנטי.

הבדלים מהותיים בין עיצוב משרדים לבין עיצוב בית פרטי טמונים בצרכי העיצוב של החללים השונים.
במשרדים יושם דגש עיצובי על עיצוב עמדות עבודה אישיות ומשותפות כגון חדר ישיבות וכדומה ואילו בהליכי עיצוב בתים פרטיים יושם דגש על עיצוב חדרי השינה, חדרי הרחצה, חלל המטבח וכדומה.
ברמת הביצוע כמעט ולא קיים הבדל בין הליך עיצוב משרדים לבין הליכי עיצוב בתים פרטיים וזאת לנוכח העובדה שהלקוח (מזמין העבודה) מעורב בכל פרט ופרט והוא זה הנדרש לאשר כל תכנון עיצובי כזה או אחר המוצע לו על ידי מעצבי הפנים וקבלני הביצוע.

רוצים לקרוא עוד טיפים לעיצוב משרדים? היכנסו לבלוג אדריכל.
טובה וצילה משרד אדריכלים בחיפה.

2022-10-03T11:30:25+03:00
WhatsApp chat
דילוג לתוכן